Poštovani klijenti,

U skladu sa Odlukom Narodne banke Srbije o privremenim merama za očuvanje finansijskog sistema (u daljem tekstu: Odluka), Expobank a.d. Beograd (u daljem tekstu: Banka) je dana 21. marta. 2020. godine uputila ponudu koja se odnosi na zastoj u otplati kredita i drugih obaveza prema Banci. (u daljem tekstu: Ponuda), čijim prećutnim prihvatanjem je za većinu dužnika Banke uveden moratorijum počev od 31. marta 2020. godine.

Kako propisani period moratorijuma prestaje 29. juna 2020. godine za klijente Banke koji su bez dodatnih zahteva prihvatili Ponudu Banke, odnosno nisu obavestili Banku da Ponudu ne prihvataju, podsećamo Vas da anuitet Vaše obaveze koji dospeva na naplatu u julu treba da nastavite da plaćate, a u iznosu prema novom planu otplate koji će vam Banka blagovremeno dostaviti shodno dospećima anuiteta.

Na primer, ukoliko je prema ugovoru o kreditu koji ste zaključili sa Bankom, anuitet dospevao 05. aprila, Vaše pravo na moratorijum odnosilo se na anuitete koji su dospevali:

  1. 05. aprila 2020. godine
  2. 05. maja 2020. godine
  3. 05. juna 2020. godine.

Shodno navedenom, u ovom primeru, u obavezi bi bili da nastavite otplatu počev od anuiteta koji dospeva 05. jula 2020. godine, odnosno istog datuma u mesecu kada su anuiteti dospevali i pre moratorijuma.

Radi obezbeđenja Vaše potpune informisanosti o svim elementima obaveze i načina njihovog izmirivanja (stanje duga nakon prestanka moratorijuma, prikaz anuiteta uz navođenje tačnog iznosa glavnice i kamate do kraja novog otplatnog perioda, rok dospeća, efektivne kamatne stope), Banka će Vam, bez troškova po Vas, pre dospeća anuiteta za koji ste u obavezi da nastavite otplatu, dostaviti novi plan otplate prema tzv. osnovnom modelu za primenu odluke NBS.

Otplata ugovornih obaveza će se nastaviti u skladu sa tim planom, na ugovoreni način (ličnom uplatom, trajnim nalogom, administrativnom zabranom), osim ukoliko, u razumnom roku (ne kraćem od 5 radnih dana) ne obavestite Banku da ste izabrali neki od alternativnih načina izmirenja obaveza. Osnovni model je Banka u obavezi da ponudi klijentu, a primena alternativnih modela moguća je samo na Vaš izričit zahtev.

Osnovni model za primenu Odluke NBS:

Sva tri anuiteta iz perioda zastoja se dodaju na kraj otplatnog perioda produžetkom ugovorenog otplatnog perioda za još tri meseca, a redovni anuitet, nakon perioda zastoja, se minimalno uvećava zbog raspoređivanja obračunatih obaveza iz perioda zastoja na preostali period otplate – praktično, iznos anuiteta je nešto viši, a period otplate duži za tri meseca.

Alternativni modeli za primenu Odluke NBS:

Obaveze iz perioda zastoja padaju na teret klijenta odmah po isteku zastoja ali anuitet ostaje isti:

  • a) varijanta 1 – po isteku zastoja (četvrti mesec) klijent plaća odjednom sva tri anuiteta iz perioda zastoja (glavnicu i kamatu),
  • b) varijanta 2 – po isteku zastoja (četvrti mesec) klijent plati samo kamatu koja se odnosi na period zastoja uz produžetak ugovorenog otplatnog perioda za još tri meseca

U slučaju nedoumice, tačan datum prestanka zastoja u otplati svojih obaveza možete saznati ili prijaviti zahtev za primenu alternativnih modela otplate:

  1. Pozivanjem našeg Call centra na telefone: 011/ 3814- 135 i 011/3814- 136 od 08 do 16 sati svakog radnog dana zaključno sa 31.03.2020 godine.
  2. Slanjem pisanog zahteva na email adresu: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli..

Sa zadovoljstvom što smo solidarno prebrodili prethodan težak period, srdačno vas pozdravljamo.

Vaša Expobank a.d. Beograd